reklama

Sloboda s obmedzením

Kedysi som napísala článok o tom, aká som bezprecedentne slobodná. Článok o tridsiatničke, čo pozerá Panelák, konzumuje detskú výživu a počúva Kontrafakt

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

K tomu Kontrafaktu, to ako nie že stále a výlučne. :o)  Písala som o tom, ako robím čo chcem, ako som sama sebe paňou, ako sa rozhodujem sama za seba, proste všetky tie pozitívne kydy, ktoré vás prvoplánovo napadnú. S odstupom času, uvedomujem si, že tá moja bezprecedentná sloboda je dosť obmedzujúca. Teraz si odpustím všetky tie veci o objímaní a bozkoch a partnerstve a istotách... Sloboda má svoje hranice a má svoje obmedzenia.  Najčastejším obmedzením slobodných sú piatkové večery. Každý je niekde alebo s niekým, ale nikto, kto by išiel „von“. Každý bezprecedenťák si ten svoj večer naplánoval a nepočíta v ňom iného bezprecedenťáka.   Ďalšou limitáciou v mojej bezprecedentnej slobode je fakt, že nevarím. Jasné, prezentovala som to ako pozitívum, ale toľkokrát ma napadne, čo by som si dala, ale pre jedného sa to variť neoplatí a vlastne na to nemám ani suroviny a tak idem zase do fastfoodu.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za limitáciu v mojej bezprecedentnej slobode považujem bankové archívy. Podľa zmien mena, disponentov účtu, zmeny adries, vedia čítať celý môj život a zásadné zmeny v ňom. Majú to síce v odrážkach, ale za každou žiadosťou o zmenu je životná etapa. V podstate, ak by ste zabudli, na akej adrese ste bývali v 1996 alebo krstné meno prvého manžela zavolajte do banky. Nejaká panička v uniforme na centrále sa smeje dĺžke vášho manželstva alebo tomu, o koľko vás dotyčný pripravil.   Explicitne sa cítim obmedzená v mojej bezprecedentnej slobode, keď som chorá. Čaj si dám vtedy, keď mám energiu vstať z postele a uvariť si ho. Pre lieky si idem, keď mi odpuchnú oči aspoň tak, aby som nevrazila do dverí a vlastne je moje rozhodnutie, či si ich pôjdem do tej lekárne zobrať alebo nie.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo svojej bezprecedentnej slobode zrejme smerujem k tomu, že dopadnem s početným zverincom adoptovaných túlavých hafkáčov a mňaukáčov a ak to dobre pôjde, v šesťdesiatke budem kŕmiť sama holuby v parku a splní sa mi môj sen, že ako dôchodkyňa budem navštevovať všetky televízne hry, kam ma vylosujú, keď niekoľkocentovou mincou zoškriabem los.

Daň za pozitívum slobody je negatívum slobody. Nech to znamená čokoľvek. 

Alexandra Hladká

Alexandra Hladká

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Milá, drzá, nežná, hrozná, zaťatá a zvedavá" (Elán) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu